tiden - dagarna - livet


ovan bild. inspiration till mappen.
Lite märkligt det här att vardagen åter är här, även för mig som är mammaledig. Fast ändå inte. Lite skum och ovan känsla att de omkring en återgår till jobb och vardag, och jag.. jag har all tid i världen. Är van att jobba grymt mycket och nu gör jag egentligen ingenting, förutom det viktigaste förstås, att vara mamma. Ska vara hemma ett år till, fast vi ska försöka få in lite pappaledighet däremellan så får se vad jag ska pyssla med då. Men måste säga att det är ovant, men underbart. Jag ska ta vara på den här tiden, det är ju galet lyxigt egentligen. Att få möjlighet att spendera så mycket tid med det dyrbaraste och vackraste jag har, min lilla älskade dotter. Hoppas ni har en skön start på veckan, alla ni som är tillbaka, back in buisness. xx

Kommentarer

Dina ord ger mig en flashback från min tid som småbarnsmamma! Just detta när hösten kom och alla andra återgick till sina olika aktiviteter. Jag älskade lugnet och den frihet det gav mig och barnen som var hemma samtidigt som det blev lite tomt.

Om du bara visste vad avundsjuk jag är på dig som har detta fantastiska framför dig.

Mina fyra barn är mellan 18-23 nu men jag var hemma med dem tills yngsta var fyra och ett halvt.

Det är den absolut mest underbara tiden i mitt liv. Jag tyckte dessutom att det blev roligare och roligare när barnen blev lite äldre och man kunda få allt, gos och mys med bebisen,aktiviteter och umgänge via de större barnen.

Njut av din lilla och den tiden ni får tillsammans så kommer du att minnas den även när hon blir stor och ska flytta 60 mil bort och studera som min 20 åriga dotter gör nu. Det är visserligen tredje hösten hon lämnar men jag tycker att det är lika jobbigt varje gång även om jag gläds med henne.
Marianne sa…
Jeg misunder dig at du kan gå hjemme hos din datter. Jeg håber I begge vil nyde det. Barselstiden kommer aldrig tilbage.
Hilsen Marianne
Anonym sa…
Vad härligt! Bara njuuut!
Ska du fortsätta med Tine K-jobbet sen, eller har du andra planer?
Kram Anna
sanne sa…
Passa på och njut, tiden går så fort. Fast visst kommer jag ihåg att man kunde längta efter arbetskollegorna vissa dagar men den här tiden kommer både du och dottern alltid ha med er.
Imorgon åker jag på införsäljning till Odense och för ett år sedan var jag kund hos dig :), det är ju det som är livet, att det ändras hela tiden.
Passa nu på och njut av den sista sommaren med din familj.
Kram Sanne
Tina sa…
Det gäller att ta tillfället i akt och njuta! Fånga dagen och leva i nuet.
Jättevacker bild. Gillar kontrasten som blir mellan det krispigt vita och den färgrika äkta mattan.
Anonym sa…
Njut av detta underbara, tids nog blir dom stora och sen flyttar dom ut och man undrar vart tog tiden vägen.
Har själv 9 barn, varav 5 bor hemma, mellan 7-17 års ålder.
Så fånga dagen, njut livet.
Vackert med den färgstarka mattan mot det vita.
dreamhouse sa…
Tusen tack söta ni! härligt att höra era tankar. Jag njuter verkligen, men det är ovant.. men lärorikt. Att varva ner, njuta och bara vara..kramar
sandra sa…
Ja det gäller att njuta av den korta tiden!

Populära inlägg