spirar & gror


Just nu fullkomligt väller det ur mitt lilla växthus. Allt blir ju såå mkt mer än när man sätter ner de små klena plantorna i början på våren, men vips är det i full blom.

Trodde inte det skulle bli några gurkor då de fick åka ner i jorden rätt sent, men nu är de här! Och snart kan vi skörda varma solmogna tomater i massor..


Mitt lilla fågel och fjärilsbad med en vattensprutande groda.

I planteringslådorna trängs dill, rödbetor, rädisor, sallad, morötter och citrongräs. De ska få sig en omgång till färg.

Lite skillnad när jag för några månader sedan städare ur efter vintern. Tänk vad fort det går ändå.

och innan hyllplanen kom upp.

Dreamhouse testar: Nya trädgårdsstövlar.


Har varit fel på blogger så det här inlägget kommer idag istället. Jag är inte alltid snabb men äntligen kan jag visa resultatet av mitt lilla växthus. Det växer så det knakar där inne..minst sagt. Det är galet kul när man väl ser hur det kan bli, när man får smaka på de där krispiga primörerna man odlat alldeles på egen hand. Skapar mersmak och vill nu ha ett jätteland, eller tänk ett stort orangeri. Snart kommer grannens, ska gå dit och ta lite bilder så ni får se. Vet att halva svenska befolkningen äger ett par crocs aka foppatoffel och förlåt, men är lite motståndare till dessa fula varelser. Så när jag fick förfrågan att testa crocs nya stövel var jag minst sagt skeptiskt. Men sen fick jag se hur de såg ut och måste jag erkänna att jag gillar skarpt! Nu har jag även testat dem, och de är fjäderlätta vilket gör att de är grymma i trädgården, på båten osv. Kanske inga vandra i skogen stövlar men här hemma, perfekt. Men använd strumpor, annars får ni halka runt, de är täta. Blev även förvånad över deras sajt, crocs har ju hur många modeller som helst. Önskar er en härlig lördag. Har nu bilder på gången som är på gång, hehe. xx

Kommentarer

Livsnjutaren sa…
Ja tänk vilken skillnad,det växer så det knakar. citrongräs vill jag också odla var hittar man frö till det,jag lagar mycket mat med citrongräs i.
dreamhouse sa…
vi köpte små mini plantor som vi stoppade ner i jorden! lycka till! kramar
Emmas utsikt sa…
Ja man beöver ju inget jätteväxthus. Hade varit glad för ett sån litet som du har. Mysigt!!
Anonym sa…
Vilken härligt växthus. Vi planera bygger något liknande nästa vår vid träfgårdshuset. Byggde du växthuset själv eller fans den redan?
Tina sa…
Ser hur härligt ut som helst! Men hur hinner du med allt? Här hemma känns det som om man inte kommer någonstans trots ihärdigt arbetande dag och natt!
Anonym sa…
Hej!
Ett sånt fint litet växthus och oj vad det växer i det! Vårat växthus ska förhoppningsvis bli färdigt till nästa sommar. Längtar!!!
Ha en skön lördag!
Hälsningar Anna T i Skåne
Anci sa…
Oj, vad mycket du har som växer ! Jag blir imponerad !!

Kram
Anci

Populära inlägg