en midsommarnattsdröm..


Har under hela min uppväxt firat traditionsenlig midsommar uppe i underbara dalarna. Med hela paketet - folkdräkter, fioler, midsommarresning, sill & nubbe, dans och ängar fulla med ljuvliga blomster. Midsommarafton har alltid varit något speciellt. Sedan blev man äldre och det anordnades galna oförglömliga midsommarfester. I år blir det en lugn och skön midsommar utan stor fest, ska bli mysigt. Har ställt in mig på stora varma tröjor och mys framför brasan, för solen- den verkar lysa med sin frånvaro. Men känns helt ok. Önskar er redan idag en ljuvlig midsommar, hoppas ni får det härligt. Vart ni än är.. xx

Kommentarer

Hei, Camilla!

Kan du forandre bloggadressen min til anetteshus.com i blogglisten din? Hvis ikke, fungerer ikke linken! På forhånd takk!!

Ha en UNDERBAR midsommar!!

Klem Anette:)
Her er solen fremme, men den varmer ikke, så det er ikke noe sommervær her heller. Alltid like kjekt å besøke bloggen din:) Ha en riktig fin midtsommerfeiring!
Anci sa…
Jag vill också önska dig en underbar midsommarhelg !

Kram
Casa Loda sa…
Vill önska dig en trevlig midsommarhelg!
Kram Annika
Önskar dig en härlig midsommar! Med massor med jordgubbar, sill nubbe och solsken! KRAM Jannice
Surfade förbi för att lämna en hälsning: GLAD MIDSOMMAR! Själv jobbar jag :-( Men tänker sticka emellan med lite bloggande. Välkommen in, titta runt, läs och var med och tävla om en inredningsbok! Adressen? http://designskolan.blogspot.com/
...tar en paus fr firandet och kikar in här... välkommen till Dalarna en annan gång! Helt riktigt som du säger, känns helt ok att mysa inne, med god mat och tända ljus, ngt jag har funderat på är dock varför vår nationaldag inte blev lagd på midsommarafton i stället för 6 juni, för till midsommar firar vi verkligen i vårt land! Flaggan i topp!!! Mari.

Populära inlägg