pusselpyssel


Helgerna går fort men för en gång skull har vi inte haft något inplanerat fre, lör. Inga middagar, inga besök, inga måsten. Det finns såklart inget mysigare men ibland är det skönt att bara vara, ta dagen som den kommer. Väldigt otippad fick jag för mig att jag ville lägga pussel. Min käre man letade i leksaksaffären (efter vuxenpussel då), i bokaffären och slutligen hittade han ett på brisak. NY skyline, allt annat än uppdaterad. 2000 bitar. Vet inte hur mossig man får bli men jag älskar P4 karlavagnen, lösa korsord, stirra in i brasan, och nu pussel?! Men man kan inte säga annat än att lägga pussel är grymt meditativt och du tänker bara på en sak - att finna den rätta biten som passar. Leta efter den, den finns någonstans..bland tvåtusen bitar. Idag söndag blev det barnkalas och avslutades med mysig familjemiddag. Pusslet fick vila. Lilly fick den här superfina vita spisen från Brio och minikastruller. Hoppas ni haft en mysig helg. xx

Kommentarer

Anonym sa…
Pussel är ju hur roligt som helst! Fast ibland kan bli så frustrerad när man inte hittar en bit... haha!
Det skulle jag behöva prova för att slita mig från datorn och vila ögonen på något annat :)
måste testas! kul tips :)
ha en fin vecka,
kram Magdalena.
Anonym sa…
Ja! :-) Man kan verkligen bli helt absorberad. "Var är den? Var är den?" Vi pusslar ibland hos svärfar, och det är grymt skön avkoppling. Och tiden går ändå snabbt på nåt märkligt långsamt sätt... Nån som förstod det där? :-D Pussla on!
Nettan sa…
Pussel är underbart! Vi fick ett i julklapp baserat på vårt hus, svårt att lägga men oerhört kul.

Dock har helgen varit fylld av jobb för min del så jag längtar till nästa!
Ha en skön vecka.
Anonym sa…
Låter som en riktigt mysig helg, inga program eller måsten, det är läkande för själen att ha det ibland inbillar jag mig!

Och pussla är ju kul!

Jag har hittat www.jigzone.com där man väljer bild och storlek på pusslet, drygt ett par hundra bitar i "klassisk" skärning finns. Det är ju inte i närheten av 2000 men det är lite bra ändå, för man har det ju på skärmen och inga katter leker med bitarna!

Agneta
(utan egen blogg)
Anonym sa…
Pussel, Karlavagen och brasa är sommar för mig. Hur mysigt som helst! Hoppas du får en bra vecka :-)

Populära inlägg