nya familjemedlemmar!



Sorgen har varit fruktansvärt stor efter vår älskade frasse och trodde väl aldrig att vi skulle kunna skaffa en kisse till. Men nu när vi väl flyttat in i huset så saknar man de små tassande, varma, gosiga varelserna. Frasse är oersättlig, han är och kommer alltid att vara den finaste av dem alla. Efter en tids letande så är det nu bestämt att birma kattungarna Diesel och Domino flyttar in hos oss! Diesel är lite mindre än så länge då han fick en infektion vid födseln och höll inte på att överleva, men nu är han pigg och kry. Han valde helt enkelt oss genom att krypa upp i famnen (min arm) och somnade så sött. Domino är en pigg lite kille och charmade oss totalt. Om några veckor så får de flytta in hos Dreamhouse! Så nu förstår ni varför trappan måste målas färdig en sista gång, röjas i tvättstugan och småfixas här och där tills de små liven anländer. Oj vad vi längtar!

Kommentarer

Unknown sa…
Grattis till de små! Helt ljuviga är de ulliga ungarna. Är det birma elelr ragdoll? Själv ska jag köpa en blandning av dessa två.
:-)
/B
www.lyckligagatans.blogg.se
☆Therese sa…
Å hellandussen SÅ SKJØNNE !!!!
Helt utrolig hvor mye selskap det er i disse pelsdyra :o) Vi har en selv, han er snart 10 år. Han har gitt oss mye glede (og litt sorg når blomsterpotter har gått i gulvet, når huset er fult av sølespor - han har egen inngang og går ut og inn som han vil...):oD
Annika sa…
Vilka sötnosar! Jag förstår att ni saknade att ha katt! Helig birma är en jättefin ras! Min syster föder upp birmor - vinnaminnis.se. Hemma hos henne tassar fyra goa birmor omkring!
Åh vilka små sötnosar!!
Nämen åå så söta! Helt underbara! Fina namn har de också! Förstår att ni väntar på dom små.
~Anki~
Anonym sa…
Grattis!

Så kul med små pälsbollar och birmorna är så fina, har själv en birma hona på 8 år.


kram
Domini och Diesel, mitt hjärta krossas, vilka helt bedårande varelser! Kattungar är ju i en klass för sig men just denna sort är den vi siktar in oss på när vår gamla Oskaria inte kommer orka vara med oss längre..Gud så söta de var, jag förstår ni längtar och röjer järnet fram till dess! Vilket fint hus och fin gård de kommer att få de små godingarna... Mari.
Kate sa…
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Kate sa…
Otroligt fina!
Jag är ingen kattmänniska men om jag väl skaffar katt så skall det vara en birma eller siames just för att de är så fina! =)
anna k. sa…
Åh men gudars så söööta!
Anonym sa…
Amen jag döööööör.... nu är jag ju redan kär i birmor, så det är ju inte konstigt att jag faller pladask. Är det en brunmaskad och en blåmaskad?
dreamhouse sa…
birgi: de är birmor! kram

humlebacken: haha..ja visst e de ljuvliga! de är brunmaskade båda två, de hade en tjej i kullen som var blåmaskad.
dreamhouse sa…
birgi: de är birmor! kram

humlebacken: haha..ja visst e de ljuvliga! de är brunmaskade båda två, de hade en tjej i kullen som var blåmaskad.
Anonym sa…
Men så ljuvligt söta små kissar! Och superfina bilder på dem!
Anonym sa…
Åh, så underbara! Blir lite avundsjuk men kan inte ha katter... allergisk :(
Anonym sa…
Gratulerer med de små utrolige skjønne småpusene dine !!! Å så nuddeliiiii
Anonym sa…
ÅHHHH,så söta!!!!VILL OXÅ HA!
Men mannen är dessvärre allergisk så det blir tyvärr inga katter i vårt hus...
Jag älskar katter och speciellt birma, de är ju så himla fina!!! Förstår att det är tungt att mista en katt som man haft länge men gud vad roligt med de nya småttingarna!
Älskar ert fina hus,jag får massor av inspiration av dina superfina bilder! Trevlig sommar! Maria
Anonym sa…
Så söta så man får hål i tänderna :)
Anonym sa…
Underbara katter, men det ar ju alla katter. Har sjalv en "pomeranian" hund, men vill garna ha katt, kanske fran Animal Shelter
Mamma Mia sa…
Underbara små kattungar, sååå söta! Förstår också precis din känsla om Frasse, fin vän har stor plats i hjärtat. Det fina är att hjärtat kan rymma många älsklingar :)
Nämen det var det sötaste jag sett! Åhhh så gulliga..... Lycka till med de nya familjemedlemmarna.
/Hannah
Sara sa…
Åh så bedårande, jisses vad söta!
Tingeltangel sa…
Jag är ingen kattälskare men dessa bilder får en att tänka om. Det var det allra näpnaste och sötaste jag har sett. Förstår att ni längtar.
Anna sa…
Oj, vilka små hjärteknipare!
Föstår att ni längtar....
Så skjønne de er:)
What a little DARLING! A-M xx
Såå söta! Jag förstår er helt o fullt. En gång kattägare alltid kattägare. Trist att de inte lever lika länge som vi men jag tror Frasse mjauar godkännande från sin katthimmel :o) Kram P.
Anonym sa…
Räcker UNDERBARA?????
Caroline sa…
Åh, vad mysigt med kattungar! Grattis!3
Caroline sa…
Åh, vad mysigt med kattungar! Grattis!
Caroline sa…
Åh, vad mysigt med kattungar! Grattis!
Hjälp vilka sötnosar! Grattis :)
Singelsussi sa…
Men gud så söta!! Helt underbara. Grattis söta.

kram
Ulli sa…
Vilka fina små katter! Vi har också en katt som heter Diesel. Det är en perser. Supergo!



Ha en fortsatt trevlig kväll!
Ulli
Å gud så söööta! kram!
Anonym sa…
Åh gud, det var bland det sötaste jag sett! Vilka pärlor :)

/Elin
Brunkullan sa…
Å så kul med tillökning. Just de små söta heliga birmorna är min favvoras:)
Lite avis blev jag nog..

Susanne
Anonym sa…
När min min kisse birman Q dog var min sorg stor...

Nu har ulliga kissar av rasen birma igen flyttat in till mig..
Men vem glömmer sin gamla kissen ingen...
Många tröst kramar..

Vilken uppfödare kommer dina charmtroll ifrån..
Kina
Klart man savner ett dyr når det forsvinner en dag. Jeg har selv hatt en brunmasket birma (flere) ELSKER denne rasen. Dette er de flotteste kattene en kan få. Misunner deg som kan få ha to hærlige slike i hus. Min datter er super allergisk så vi må holde huset 100% dyrefritt.....
dreamhouse sa…
alla: tack för att ni hälsar mina kissar välkommna, de är små birmor och kommer från en liten uppfödare Annika och Tutviken.

massa kram!!
Anonym sa…
Men gudars skymning så bedårande! Jag blir alldeles knäsvag. Nu vill jag flytta hem till er! Fint hus har ni och med dessa två ”tissar” som snart flyttar in så skulle jag kunna anpassa mig väldigt bra hos er ;o) Må gott och utöka minnerna!

Populära inlägg